Van social naar strategische e-mail marketing
Het succes van social naar strategische e-mail marketing is hoger doordat je vanuit een goed marketingplan veel beter weet wat je wilt bereiken. Je bent met een bepaald doel actief op de verschillende platformen en werkt toe naar het resultaat dat jij graag wenst. Je meet de resultaten en past campagnes aan.
Social media zijn voor veel bedrijfstakken een prachtig medium om actief te zijn. Zichtbaarheid op een vrij eenvoudige laagdrempelige manier. Budgetten worden niet voor niets anders ingezet waardoor het resultaat van bedrijven via social media groeit.
Op dit moment zie je het Facebook gebruik afnemen en Instagram groeit in Europa. Volgens Facebook komt dit door de nieuwe GDPR, de nieuwe privacy wetgeving. Al nemen we af een toe ook gewoon een Facebook-pauze. Het is goed om uit te zoeken op welk platform jouw doelgroep te vinden is. Wanneer je ook daadwerkelijk budget inzet met betaalde campagnes vanuit een goed plan essentieel.
Strategische e-mail marketing
Vanuit mijn ervaring merk ik dat een combinatie van social en strategische e-mail marketing vanuit campagnes enorm effectief is. Je benadert potentiële klanten door oprecht je eigen bedrijfsidentiteit zichtbaar te krijgen met goede content op strategische wijze via e-mail vanuit social aangewakkerd. Gericht op een bepaald segment. Hierdoor kun je nieuwe klanten aantrekken, maar vooral je huidige prospects sneller klant laten worden. Meer verkopen aan je huidige klanten in de vorm van extra producten en diensten. Of aanvullende producten en diensten vanuit strategische e-mail marketing werk effectiever.
Strategische e-mail marketing is opgebouwd uit een goed plan met doelstellingen waar de doelgroep duidelijk is afgebakend. Verschillende doelgroepen met een duidelijke andere boodschap, opgebouwd in campagnes betekent meer resultaat. Doorlopende campagne met statistieken waardoor je kunt sturen naar een beter resultaat is je marketingcommunicatie versterken. Wanneer je dit weer terugbrengt naar het social media plan, dan weet je veel beter welke content en boodschap je wilt inzetten op welke platformen.
Alles staat of valt met een goed SMART-plan:
- Specifiek
- Meetbaar
- Aanvaardbaar
- Realistisch
- Tijdsgebonden
Marketing Creator helpt bedrijven met een goede strategie.
Van Social tot strategische e-mail marketing en meer.
Hartelijke groet,
Karin van den Berg
Marketing Creator
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!