Facebook Chat Messenger campagne
De voordelen van Facebook Chat Messenger campagne
Je maakt gebruik van de 3 verschillende behoeftes van de mens.
Systeem behoefte; we kopen vanuit een soort oer behoefte.
Als marketeer kan ik daarmee vanuit geautomatiseerde processen die behoefte beïnvloeden voordat je rationeel nadenkt. Onbewust word je hierdoor beïnvloed in de keuze die je maakt.
Sociale behoefte; de mens is een social dier. We willen dat andere ons aardig vinden en respecteren.
Vanuit marketing benader je deze mensen omdat ze graag ergens bij willen horen. De mening van andere is belangrijk en zorgt onbewust ook invloed op de keuzes die zij maken.
Individuele behoeftes; we maken graag keuzes die tot een fijn leven leiden.
Vanuit reclame gebruik je te technieken om mensen een veilige, tevreden en positieve sfeer te brengen waardoor keuzes onbewust te beïnvloeden.
Facebook Chat Messenger advertentie
Binnen Facebook heb ik dan ook de mogelijkheid om een Facebook Chat Messenger advertentie te ontwikkelen. De potentiële klant krijgt de vraag te zien en op het moment van reageren, begint de bot compleet in eigen huisstijl te praten en stelt vragen over hun voorkeuren. De bot weet zo precies welk aanbod hij moet geven op basis van vooraf ingestelde parameters.
Waarom zou je als bedrijf kiezen voor een Facebook Chat Messenger campagne:
- Mensen bepalen zelf of ze contact opnemen 24/7
- In de tijd dat het voor hen schikt
- Je leert je potentiële klant beter kennen
- Mensen delen sneller informatie
- Visueel aantrekkelijk
- Krijgt inzicht in de behoefte
- Je kunt een gerichter aanbod doen
- Je kunt vanuit de vragen een gerichter aanbod doen wat is afgestemd op de behoefte
- Je kunt ook up-selling realiseren door aanvullende suggesties (tot wel 30%)
- Het geeft je meer controle over de mogelijkheden door het script
Deze Facebook Chat Messenger is uitermate geschikt voor:
Automotive
Autorijscholen
Verzekeringswereld
Webshops
Retailers
Schoonheidssalons
Horeca
De ontwikkeling is maatwerk en is inclusief een betaalde Facebook advertentiecampagne.
Meer weten? Neem dan contact op.
Hartelijke groet,
Karin van den Berg
Marketing Creator
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!