Wat is het DNA van jouw bedrijf?
Regelmatig komt het voor dat bedrijven het best moeilijk vinden om toe te lichten wat hun bedrijfs DNA is. We zijn goed in ….. en vinden het leuk om….. Het DNA van een bedrijf heeft veel te maken met de ondernemer en/of bedrijfsleider die de scepter zwaait. Elk bedrijf heeft zijn eigen klantenprofiel, een profiel van klanten die matchen met het bedrijf. Het DNA van een bedrijf vertaalt zich om die reden ook door naar het DNA van de klanten.
Als marketeer ben stel ik mijn klanten altijd vragen over de kern. Waarom ze ondernemer? Hoe ze dit doen? Wat ze doen is minder belangrijk dan ze zelf denken. Immers elke ondernemer wil het beste product of dienst leveren.
Je online zichtbaarheid in de vorm van je website en je social mediakanalen dienen dus aangepast te zijn naar het DNA van jouw klanten. Je klanten moeten zich herkennen in wat jij hun te bieden hebt. Uniek zijn is minder relevant dan we denken. Het gaat om de persoon met wie we zaken willen doen.
Voor mij zijn technische bedrijven en de zakelijke dienstverlening prachtige beroepsgroepen met mensen die met passie inhoudelijk over hun werk praten. Dit betekent vaak dat ze een afstand hebben op communicatiestijl en online zichtbaarheid tot hun klanten.
Mijn expertise is om technische bedrijven en de zakelijke dienstverlening te ondersteunen met hun online zichtbaarheid van hun klanten DNA. Dat dit rendement moet opleveren lijkt mij logisch. Om die reden werk ik graag in een traject met mijn klanten om exact af te stemmen op welke toon hun klanten gaan reageren. Met de juiste toon is je website aantrekkelijk, is bloggen een mogelijke aanvulling. Met aansluitende social media-activiteiten is adverteren op Facebook en LinkedIn zelfs nog interessanter.
Het DNA van jouw bedrijf is uniek.
Heb je hulp nodig op dit gebied?
Neem dan vrijblijvend contact op.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!