De expertise van Karin van den Berg
Karin van den Berg: “Zichtbaarheid staat voor mij persoonlijk voor het durven tonen van je kwetsbaarheid. De levenslessen maken dat je als mens groeit. Mijn verhaal begint in mijn jeugd. Al jong merkte ik dat mensen hun eigen leefomgeving hebben en daarmee hun eigen wereld. Een wereld met andere grenzen, normen en waarden. Mijn opleidingen zijn ontstaan vanuit een combinatie van creativiteit, techniek en een strakke zakelijke omgeving.”
Karin van den Berg: “Vanuit een continu proces van willen groeien, leren en ontdekken heb ik uiteindelijk een expertise opgebouwd in de Automotive industrie. Honda is een prachtig Automotive merk! Vanuit aftersales en business development heb ik geleerd, waarom bedrijven helpen met hun groei, zo motiverend is. Door effectieve marketingactiviteiten, inkoop en verkoopstrategieën, efficiëntere processen en loyaliteitsprogramma’s. Voor B2B (dealernetwerk) en voor B2C (consumenten).”
Nima Marketing Sales, andere marketing & sales-opleidingen en de interne bedrijfs ontwikkelingstrainingen hebben gezorgd, dat de activiteiten tot betere resultaten gingen leiden.
De stap naar ondernemerschap met Marketing Creator
Karin van den Berg: “Mijn eigen bedrijf, Marketing Creator, ben ik in 2012 gestart vanuit een ondernemersnetwerk. Mijn jarenlange Job-crafting en persoonlijke ontwikkeling hebben mij gevormd als mens tot de ondernemer die groot kan denken. Tevens de focus heeft om de weg ernaar toe goed te begeleiden.
Door mijn rustige aard weet ik goed te luisteren en te analyseren. Ik kan warmlopen voor de nieuwe technologische ontwikkelingen die onze dagelijkse werkzaamheden veranderen. De techniek, Automotive, marketing automation, innovatie, robotisering en blockchain zijn kennisgebieden die ik onderzoek. Deze nieuwe technologieën pas ik graag toe binnen bedrijven voor structurele verbeteringen.
Ik heb voor verschillende bedrijven mogen werken, van techniek, autobedrijven, retail, handel, hotel en restaurants, lifestyle en gezondheid. Mijn expertise is hierdoor verder gegroeid binnen het MKB. Ik heb een focus aangebracht op de Automotive, techniek en franchise. Daarnaast heb ik een zorggerelateerd bedrijf, Radixize, opgericht voor therapeuten, zorgverleners, zorgcentra’s in de eerstelijnszorg. Doelgroepgerichte marketingstrategie met een basis van e-mailmarketing.
Verbinding maken met de ondernemer, zijn of haar huidige situatie en de visie voor de toekomst van het bedrijf. Dat is voor mij de uitgelezen kans om strategische partnerschap in te zetten voor mijn klanten. Vanuit mijn expertise binnen een Japanse multinational met een harde franchise met een zeer groot dealernetwerk, ruim 550 in de Benelux, bekijk ik organisaties vanuit een helikopterview. De behoefte van het bedrijf, de ondernemer en de markt waarin het zich bevind. Ik werk met een voortdurende verbetercyclus via de Deming Cirkel en het INK-model voor al mijn activiteiten. INK is het managementmodel is ontwikkeld door het Instituut Nederlandse Kwaliteit (INK) vanuit strategisch, tactisch en operationeel management.
De focus van Karin van den Berg richt zich met name op strategisch partnerschap voor MKB, automotive en franchiseorganisaties
19 jaar automotive ervaring, vanuit handel, inkoop naar business development en aftersales
“Strategisch partnerschap voor meer omzet en minder verlies”
Radixize is een speciaal programma voor therapeuten en gezondheidscentrums. Bedrijfsbegeleiding, groei, nieuwe verdienmodellen, marketing en begeleiding van Fysische vasculaire therapie. Uitgever van het online zaken magazine Onderneem In Utrecht. Adverteren voor ondernemers, innovatie en duurzaamheid, redactionele stukken vanuit lokale overheid en interviews.
This post is also available in: Engels