Link berichten op Facebook

Link berichten op Facebook

Afgelopen maand kreeg ik van een klant een WhatsApp hoe het toch kon dat zij niet meer zo een mooi Facebook bericht kon maken zoals we dat samen hebben gedaan. Natuurlijk ben ik op onderzoek uitgegaan.

Nu ben ik zelf niet snel onder de indruk als iets niet werkt zoals ik verwacht. Immers ik merk en zie elke week en maand wel nieuwe ontwikkelingen van Facebook. Ik kijk altijd naar oplossingen en nieuwe manieren.

Het probleem van mijn klant was dat zij graag ‘link berichten op Facebook’ maken met de verwijzing naar haar website met eigen aangepaste tekst. Met goede en mooie vacatures is het ook handig dat geïnteresseerde direct naar de betreffende vacature kan door-linken. De afbeelding dient in exact juiste huisstijl te worden toegevoegd met een goede korte krachtige tekst.

Wat blijkt. Sinds kort heb je minder mogelijkheden om ‘link berichten op Facebook’ aan te passen. De reden? Veel bedrijven maakten toch misbruik van de bewerkfunctie en kozen voor misleidende titels.

Voorbeeld 1, Hoe was het!

  • Je kon voorheen de tekst binnen de link aanpassen naar eigen inzicht
  • De tekst was daardoor aantrekkelijk en functioneel
  • Je kon zelf je de afbeelding bepalen die je wilde gebruiken

In voorbeeld 2, de nieuwe versie

  • Facebook genereert nu standaard de meta-tekst* van je website voor Google
  • Je kunt nu achteraf minder wijzigingen aanbrengen
  • Wanneer de originele tekst en afbeelding blijven kun je wel toe voegen
  • Het driehoekje zorgt dat meer informatie tevoorschijn komt

voorbeeld 1                           voorbeeld 2

link-berichten-op-facebook oudlink-berichten-op-facebook nieuw

Wat leren wij hieruit?

Het wordt steeds belangrijker om je website zo optimaal in te richten voor je meta-tekst dat zowel Google als Facebook je berichten optimaal weergeven. Het is dus de kunst om je afbeeldingen en instellingen vorm te geven op de manier die voor jouw bedrijf gaan werken. Lead generatie optimalisatie voor je website gaat dus echt een stap verder wanneer je Facebook, Instagram en Messenger gebruikt.

* De meta-tekst is de omschrijving die je in Google over jouw bedrijf terug kunt vinden.

Meta omschrijving Google link berichten op Facebook

Link berichten op Facebook zijn belangrijk voor de conversie van Facebook naar je website, via uitgebreide SEO (zoekmachine optimalisatie). De combinatie van Facebook. Instagram, Messenger advertentie en WhatsApp betekent dat Facebook steeds prominenter en belangrijker is in je marketingstrategie.

Meer weten? Graag help ik bedrijven en organisaties verder in de wereld van Facebook Marketing.

Karin van den Berg

Marketing Creator

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie