marketing-behoefte-inventarisatie

Marketing behoefte inventarisatie

Een marketing behoefte inventarisatie voor het bouwen of wijzigen van een website is belangrijk. Je bedrijf verandert en daarmee verandert vaak ook je doelgroep, producten en of je diensten. Wij vergeten te kijken naar deze veranderingen, voordat wij aan de slag gaan.

Als online marketeer ga ik eerst met mijn potentiële klanten om de tafel zitten. Een goede inventarisatie en het uitdiepen van de wensen bespaart niet alleen tijd en geld. Het zorgt voor tevreden klanten.

Ik heb het in de afgelopen maanden nu een aantal keer meegemaakt. Nieuwe websites zijn gemaakt en opgeleverd voor verschillende bedrijven, waarbij de ondernemers minder tevreden zijn over het resultaat. Met meerwerk en frustratie tot gevolg. Het is niet zozeer dat de website niet voldoet. De randvoorwaarden om de website als marketinginstrument te laten renderen is onvoldoende. Vooraf een marketing behoefte inventarisatie kan dit voorkomen.

Een website wordt regelmatig met aangeleverde content opgemaakt. Is de content van onvoldoende kwaliteit dan krijg je dat de oplevering niet snel genoeg gaat en de kosten lopen onverwachts op. Nieuwe websites worden regelmatig met beperkte SEO opgeleverd. Dit zie je terug in de prijs. Zorg dat dit vooraf duidelijk is. Wanneer SEO noodzakelijk is voor de marketing is het beter om dit mee te berekenen.

Het uitdiepen marketing behoefte inventarisatie is gedekt in het totale budget. Doordat de website wordt gebouwd op de daadwerkelijke behoefte in plaats vanuit de eerste vraag. Waardoor extra kosten voor aanpassingen worden vermeden.

Transparantie in deze fase is belangrijk. Onze wensen zijn vaak groter dan ons directe budget. Een marketing behoefte inventarisatie helpt je in dit proces. Ik kan goed kijken of er andere mogelijkheden zijn. Waarmee je kunt leveren wat er wordt gevraagd. Daarnaast vraag ik door en krijg nieuwe wensen of achterliggende vragen naar boven. Dit vergroot de meerwaarde en zorgt voor vertrouwen. Je kunt meer wensen in vervulling laten gaan voor hetzelfde budget. Of meer met een goed onderbouwd plan. Waarom wel of waarom niet.

Juist door deze marketing behoefte inventarisatie denk ik mee met mijn klanten. 

Als online marketeer kijk ik graag verder. Waar heeft jouw klant behoefte aan? Waarom ben jij speciaal? Hoe ga je dit invullen? Wat ga je dan doen? De WHY van Simon Sinek kun je dan heel toepasbaar en begrijpelijk vertalen in een goed online marketingplan. De wijziginen kunnen dan goed en binnen afgesproken budget worden gerealiseerd.

Verder kijken dan de directe vraag vanuit een marketing behoefte inventarisatie geeft mij altijd energie!

Meer weten…. neem dan vrijblijvend contact op.

Karin van den Berg

Marketing Creator

2 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie