Je bedrijf op social media met een sales accelerator
Social Media is niet meer weg te denken binnen je bedrijfsstrategie. De kanalen kun je specifiek inzetten voor de juiste doelgroep. Toch merk ik dat veel bedrijven die hun klantenkring hebben binnen bedrijven, de zogenoemde B2B markt, moeite heeft met het sociale karakter van Social Media. De Sales-accelerator voor Facebook helpt jouw bedrijf naar een volgend level.
Informatie delen en de interactie aangaan met je doelgroep zijn twee aspecten. Het eerste pakken bedrijven aardig op. Ik kijk regelmatig naar branche gegevens. Bekijk hier realtime de social media activiteiten. Uit het overzicht blijkt dan ook wel dat content maken, het maken van goede berichten niet altijd eenvoudig is. We willen wel, maar…. We zijn niet uniek genoeg. We delen wel wat, maar wat is het effect? Aanwezig zijn en relevante informatie delen spreekt mensen aan. Geen student of robot, maar echte content die voor jouw klanten en jouw doelgroep belangrijk gevonden wordt. Door Snapchat is content ook steeds minder formeel. We hoeven geen lagen make-up. We zijn Live, we zijn echte mensen die leven en werken.
Het tweede, de interactie opzoeken kost veel meer moeite. Het is best tijdrovend dat social media is een vaak gehoorde reactie. Goed om je te realiseren dat bedrijven, beslissers, juist vaak in hun semi-vrije tijd op social media surfen naar content. Daar aanwezig zijn en de interactie opzoeken met je klanten en leveranciers heeft dus echt toegevoegde waarde. Wees je bewust van het sociale karakter en zorg dat je berichten dus niet te commercieel zijn waardoor mensen afhaken. Beeld, geluid en positieve energie brengt meer energie.
Verouderde Facebookpagina’s kunnen je bedrijf schade toebrengen. Een verkeerd gekozen strategie levert je onvoldoende op. Ja een hoop frustraties…. en onvoldoende rendement.
Wil je nu met jouw bedrijf echt succesvol worden dan heb ik een 2-dagen sales accelerator waar je leert om een goede strategie voor jouw bedrijf te maken, je leert de do’s en dont’s en je krijgt jouw eigen sales lead programma wat werkt. Je leert welke links naar je website werken. Kortom je leert professioneel social media toe te passen.
Handig artikel! Peter Elitt